مقالات آرشیو خبر ها
آیا آینده ی زازا سیاه و سفید خواهد بود؟

آیا آینده ی زازا سیاه و سفید خواهد بود؟

یک گل یکشنبه ی هفته ی پیش و دوباره بحث ها در مورد آینده ی سیمونه زازا شروع شد. لوکا چتا، وضعیت این مهاجم را ارزیابی می کند.

 

سیمونه زازا در برابر کارپی همان کاری را انجام داد که در کل فصل انجام داده بود، او از فرصتش حداکثر استفاده را کرد. ضربه ی سر مواج او روی سانتر پوگبا برد یوونتوس را 2‐0 و خیالشان را راحت کرد. بعد از اینکه 5ـمین گل فصلش را به ثمر رساند، زازا اعتراف کرد که در فصل اولش در یووه با کلافگی هایی رو در رو بوده است:

 

من با فصلی که گذراندم از نظر شخصی راضی نیستم، در هر صورت هیچ پشیمانی ندارم، چرا که هر بار که فراخوانده شدم هرچه داشتم ارائه کردم.

 

ماسیمیلیانو آلگری هم سپس نظرش را در این باره گفت:

 

او خیلی صبر کرد و من هم همین طور، من مجبور بودم که انتخاب کنم و حضور در یک باشگاه بزرگ به این معنا ست که باید برای جایگاهتان بجنگید. این اولین سال حضور او در یووه بود و سیمونه تعیین کننده بوده است، چرا که گلی که به ناپولی زد بسیار اساسی بود، اما او در یک تیم بزرگ بازی می کند و این یعنی همواره باید بهترین عملکردش را ارائه دهد.

 

حق با آلگری است، این ملی پوش تیم ملی ایتالیا روز یکشنبه ی هفته ی قبل بین دو نیمه به جای آلوارو موراتای مصدوم وارد زمین شد و 45 دقیقه و 1 گل را به نام خودش ثبت کرد. آمار هر 106 دقیقه، یک گل زازا از لحاظ تیمی بهترین است، که شامل گل های مهمش به فروزینونه و داربی تورین در کوپا ایتالیا هم می شود، اما هیچ کدام به اندازه ی گل 6 امتیازی اش به ناپولی ارزش نداشته است.

 

مدیر برنامه های او کریستین مایفردی تاکید کرده است:

 

این فصل با همه ی این ها برای او بسیار خوب بوده است، طبیعی است که هر بازیکنی بخواهد بازی کند، اما 8 گل هم آمار بسیار خوبی است.

 

زازا اگر می خواهد در یوونتوس بماند باید اعصابش را کنترل کند ، به آلگری حق می دهیم که گاهی از ترس 10 نفره شدن تیم او را زودتر تعویض کرده و یا دیرتر به بازی آورده ، یوونتوس یک تیم بزرگ است و با ساسولو تفاوت دارد!

 

اشتیاق او برای نشان دادن حضورش در تیم به این معناست که او زازا گاهی به خاطر تکل های خشن، تقصیرکار شناخته می شود. او همانقدر که گل زده، کارت زرد هم گرفته است، به علاوه ی یک کارت قرمز مستقیم. این مورد برای آلگری خوشایند نیست و باید این بخش از بازیش را کمتر کند، اما مهاجم 24 ساله ی بیانکونری بی تردید هر وقت فراخوانده شده سلاحی خطرناک برای مربیش بوده است.

 

اما آیا زازا می تواند بهتر از این باشد؟ در سری آ‌، او تنها 4 بازی فیکس بوده و از فوریه تا به حال یک بار هم از ابتدا به میدان نرفته است. او یکی از کسانی است که کمترین دقایق بازی را در کارنامه اش دارد. پائولو دیبالا 27 بار از ابتدا به میدان رفته، ماریو مانژوکیچ 23 بار و آلوارو موراتا 17 بار. مهاجم آرژانتینی یووه یکی از درخشان ترین بازیکنان این فصل یوونتوس بوده است و جایگاهش را به عنوان بازیکن اصلی پشت سر مهاجم اصلی یوونتوس محکم کرده است. بنابراین 3 بازیکن باقی می مانند که برای یک پست تلاش خواهند کرد، مانژوکیچ ثابت کرده که وقتی از لحاظ بدنی آماده باشد یک گلزن قابل اعتماد است، در ضمن موراتا منحصر به فردترین بازیکن بین این 3 تاست و با مسابقات اروپایی هماهنگی بالایی دارد. اما هرکدام نقششان را به هر حال ایفا کرده اند،.

 

انتظار می رود که زازا جزء مسافران یورو 2016 باشد و این تورنومنت می تواند روی آینده ی او اثر بگذارد. اگر تابستان فرانسوی مثبتی داشته باشد، ممکن است ارزشش بالا برود، اما این سوال پیش می آید که آیا یووه در آن صورت او را خواهد فروخت؟

 

یوونتوس همینطوری بدون اینکه نیاز داشته باشد دنبال مهاجم دیگری بگردد، دغدغه های ترانسفری دیگری که بخواهد درستشان کند، دارد. نه آینده ی موراتا روشن است، نه می دانند که زازا می خواهد برود یا نه؟ این اولین فصل اوست که دارد برای جایگاهش در یک باشگاه بزرگ می جنگد و آلگری از مشارک او راضی بوده است.

 

اینطور نیست که زازا هم مشتری نداشته باشد، تیم به تازگی قهرمان شده ی لسترسیتی آخرین باشگاهی است که با شماره ی 7 یووه لینک شده است. سایر تیم های لیگ برتری هم در ژانویه اظهار علاقه کرده اند، وست هم، کریستال پالاس مشتاق تر از بقیه بودند، اما هیچ کدام به اندازه ی مبلغ مورد نظر یوونتوس یعنی 25 میلیون یورو پیشنهاد ندادند. در نزدیکی خانه، رم و میلان به نطر می آید که برای به خدمت گرفتن او مذاکراتی داشته اند.

 

زازا امشب برابر تیم سقوط کرده ی ورونا برای پنجمین بار از ابتدا به میدان خواهد رفت، چرا که به موراتا برای بهبود یافتن در آستانه ی فینال کوپا ایتالیا استراحت داده شده است و مانژوکیچ هم محروم است. حالا مهاجم ایتالیایی یووه فرصت دارد مربی اش را تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به اینکه وضعیت بین تیم و بازیکن واضحا آرام است، این بازی برای زازا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

مهاجم سابق ساسولو نشان داده که می تواند در همین بازی های اندک هم ارزش هایش را نشان دهد. اگر به جلوتر برویم، یورو 2016 هم می تواند روی آینده ی او تاثیر گذار باشد. سوالی که باید پاسخ داده شود این است که آیا یوونتوس باور دارد که او می تواند قدم بعدی را بردارد یا نه؟

 

فوتبال ایتالیا دات نت


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: